Selülit Tedavisi

Selülit Nedir?

Selülit, yağ hücrelerinde oluşan dolaşım bozukluğu nedeniyle bu hücrelerde meyadana gelen sertleşme ve bozulmalar sonucu deride, portakal kabuğundaki pürüzlere benzer bir görünümün ortaya çıktığı bir cilt problemidir.

Selülit Nasıl Meydana Gelir?

Selülitler hormonal bozukluklara, genetik faktörlere, yaşam tarzına, beslenme şekline, bağ dokusu zayıflığına, kan dolaşımı bozukluğuna bağlı olarak oluşabilmektedir. Kadınların %90-%95’inde görülen selülitler 3 farklı derecede ilerlemektedir. 1. derecede selülitli doku anca deri sıkıştırıldığında kendini gösterir. 2. derecede, çok fazla belli olmasa da selülit gözle görülebilmektedir. 3. derecede ise selülitlli dokular net bir şekilde görülür ve ağrılara sebebiyet verebilmektedir. Genellikle vücutta kilo almaya müsait ve yumuşak dokuların olduğu bölgelerde gözlemlenen selülitler için kilo alımı önemli bir faktör oluştırmaktadır.

Selülit Hangi Bölgelerde Oluşur?

Selülit genellikle kalça, üst bacak, kol, basen ve dizlerde oluşmaktadır.

Selülit Tedavileri

Selülit tedavilerinin temelinde, kan dolaşımını arttırma amacı bulunmaktadır. Metabolizma hızlandırılarak kas gerginliği azaltılır ve böylece uygulama yapılan bölgedeki cilt altı dokuları hareketlendirilir. Mekanik titreşim dalgalarına ve itme kuvvetine dayalı yöntemler ile yağ hücreleri yakılır. Etkili selülit tedavileri G5 Masajı, Kavitasyon, Zerona, Mezoterapi ve Ultratone uygulamalarıdır. Birbiri ile uyumlu bu tedavi yöntemleri uzman tarafından gerekli görüldüğü takdirde program olarak hazırlanabilir ve böylece etkin bir tedavi süreci başlatılabilir.