Ozon Terapi

Ozon Terapi Nedir?

Ozon, üç oksijen atomundan oluşan bir bileşiktir (O3). İki atomlu normal atmosferik oksijenin (O2) çok yüksek enerji taşıyan bir şeklidir. Halk arasında süper oksijen de denilen ozon oda sıcaklığında renksiz, karekteristik kokusu olan bir gazdır. Ozon terapi, saf ozon ve saf oksijenin karışımı şeklinde kullanılan medikal ozonun, çeşitli uygulamalar şeklinde vücuda enjekte edilmesi işlemidir. Uygulamaya bağlı olarak ozon konsantrasyonu 1 ve 100 µg/ml (0.05 – 5 %O3) arasında değişir. Gençlik iksiri olarak da bilinen ozon tıp alanında akut, kronik birçok hastalık tedavisinde de kullanılmaktadır.

Ozon Terapi Uygulaması Hangi Alanlara Yapılır?

Medikal Estetik alanında; cilt yenilenmesi ve anti-aging amaçlı;  yüz, boyun ve dekolte bölgesine, bölgesel zayıflama, sarkık giderilmesi ve selülit tedavisinde kol, karın, bel, bacak, popo bölgelerine uygulanabilir.

Ozon Terapi Uygulamasının Faydaları Nelerdir?

Zayıflama amaçlı bölgesel uygulamalarda; metabolizmayı hızlandırmaya, vücuttaki yağ ve karbonhidratın yakılmasına, bölgesel zayıflamaya, bacaklardaki kılcal damarlarda kan dolaşımının azalmasına ve oksijenlenememesine bağlı olarak gelişen selülitlerin giderilmesine destek sağlar. Vücuttan toksinlerin atılmasına, vücut direncinin artırılmasına, kronik yorgunluk giderilmesine katkı sağlar. Cilt uygulamalarında, kolajen ve elastin üretiminin, kan dolaşımının artmasını sağlayarak cildin yenilenmesine, aknelerin azalmasına,  lekelerin azalmasına, cildin sıkılaşmasına, kırışıklıkların azalmasına ve cildin toparlanmasına destek sağlar. Kan dolaşımını arttıran Ozon, saç dökülmesinin azalmasına da katkı sağlar.

Ozon Terapi Uygulaması Kimler İçin Sakıncalıdır?

Ozon terapi  glukoz 6 fosfat dehidrogenaz enzim eksikliği (favizm), özellikle erken dönem olmak üzere hamilelik, anjitensin çevirici enzim (ACE) inhibitörü tedavisi görenler, hipertiroidi, kanama bozukluğu, kontrol altına alınamayan kardiyovasküler hastalıklar ve ozona reaksiyon gösteren astım hastalarında uygulanmaz. 18 yaşından küçüklerin yanında velisi olmaması durumunda işlem yapılmaz.

Ozon Terapi Uygulamasının Süresi ve Aşamaları Nedir?

Ozon Terapi seans sayıları, enjeksiyon sayısı; uygulama yapılan bölgeye ve probleme göre farklılık göstermektedir. Ortalama olarak 10 seans sürmektedir (gerektiği durumlarda seans sayısı artırılabilir). Seans aralıkları bölgeye ve probleme değişmekle birlikte en az 2 gün olmaktadır.  Uygulama seansı, ortalama 30-60 dakika sürmektedir. Uygulama yapılacak bölge antiseptik solüsyonlarla temizlenir. İşlem enjeksiyon şeklinde yapılır. Uygulama bitiminde ozonun dağılımını hızlandırmak ve kolaylaştırmak için power plate uygulaması tavsiye edilir. Ozon uygulaması sonucunda antioksidan sistem uyarılarak oksidatif strese karşı direnç gelişir. Ayrıca hücre membranında bulunan yağ asitlerinin oksidasyonuna bağlı olarak çeşitli sitokin düzeyleri de artar. Bu olaylar cildin yenilenmesine, bağışıklığın kuvvetlenmesine, kan dolaşımının artmasına, metabolizmanın hızlanmasına destek sağlar.

Ozon Terapi Uygulaması Öncesinde ve Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

İşlem öncesinde aspirin, kan sulandırıcı ilaçlar, alkol kullanılmaması gerekir. Uygulamaya makyajsız gelinmesi önerilir. Herhangi bir ilaç kullanımı varsa mutlaka uzmana bilgi verilmelidir. Uygulama alanına temas edilmemeli. Uygulamadan sonra bir gün süreyle banyo yapılmamalı, alkollü içecekler kullanılmamalıdır. Kese, peeling gibi cildi soyacak uygulamalar yapılmamalı, glikolik asit içeren kremler 1 hafta kullanılmamalıdır. Güneşten korunulmalı ve önerilen kremler kullanılmalıdır.

Ozon Terapi Uygulamasının Yan Etkileri Nedir?

Karşılaşılabilecek yan etkiler (kızarıklık, kanama, morluk, alerjik reaksiyon, yanma, kaşıntı, ödem) ortalama 5-7 gün içerisinde geçer. Komplikasyon oluşması halinde iyileşme süreci kişinin cilt tipine göre farklılık gösterebilmektedir.