Kan pulcuklarını içeren kan sıvısı uygulaması kişinin kendisinden alınan az miktardaki kanın özel bir tüpe konularak santrifüj işlemine tabi tutulduktan sonra bileşenlerine ayrıştırılması ve elde edilen az miktardaki kan pulcukları yönünden zenginleştirilmiş plazmanın yine aynı kişiye enjeksiyon yoluyla geri verilmesi işlemidir. Böylelikle ciltte hasar oluşturmadan aktive olmuş kan pulcuklarısalgıladığı büyüme faktörleri sayesinde hücrelerin çoğalması ve cildin yeniden yapılanması sağlanabilir.

Kan Pulcukları Uygulaması Hangi Alanlara Yapılır?

Cildi canlandırmak, yenilemek, yara-çatlak tedavisine katkı sağlamak amacıyla; yüz, boyun, dekolte bölgesi, eller, bacak içleri, kollar gibi vücut bölgelerinde kullanılabileceği gibi saçları canlandırmak amacıylada saçlı deri bölgesinde kullanılır.

Kan Pulcukları Uygulamasının Faydaları Nelerdir?

Vücudumuzdaki hasarlı dokuların onarımını ve doğal hallerine dönmelerini sağlamak için gerekli olan büyüme faktörlerini yapısında barındıran kan bileşenleridir. Dokularımızda herhangi bir hasar oluştuğunda kanımız bu dokuya toplayarak bir onarım süreci başlatır. Kan pulcukları uygulamasının amacı bu hedef dokuya kan dolaşımı ile taşınabilecek olandan çok daha fazla sayıda kan pulcukları verilmesini sağlamaktır. Çünkü kan pulcukları işlemi ile elde edilen kan pulcukları yoğunluğu kandakinden 2 ila 4 kat fazladır.

Cilt kalitesini artırmak, cildin yenilenmesi için kullanılır. Kırışıklıkların, lekelerin azalmasına, cilt sarkmasının, gevşemesinin toparlanmasına ve cildin nemlenmesine katkı sağlar. Lazerle soyma gibi uygulamalardan sonra, yara, çatlak ve deri niteliğinin zarar gördüğü durumlarda derinin hızla yapılanmasına, iyileşmesinin hızlandırılmasına katkı sağlar. Saç uygulamalarında kıl köklerinin güçlenmesine, daha sağlıklı, daha dolgun saç yapısının oluşmasına katkı sağlar. Tedavi süreci tamamlandıktan sonra ciltte etkisi görülmeye başlar ve zamanla etkisi artar.

Kan Pulcukları Uygulaması Kimler İçin Sakıncalıdır?

Kan pulcukları çok düşük kişilerde, karaciğer ile alakalı bir rahatsızlığı olanlara, enfeksiyon sorunu yaşayanlara, kanı sulandırmak amacı ile ilaç kullananlara, pıhtılaşma bozukluğu olanlarda, kanser hastalığı olanlarda, hamilelik döneminde olanlarda tedavinin uygulanması tercih edilmez.18 yaşından küçüklerin yanında velisi olmaması durumunda işlem yapılmaz.

Kan Pulcukları Uygulamasının Süresi ve Aşamaları Nedir?

Uygulamaya başlarken; uygulamanın yapılacağı bölge, özel antiseptik sıvı ile temizlenir ve lokal anestezik krem sürülerek uyuşturulur. Kişiden yaklaşık 8-20cc kan alınır. Özel bir tüpte santrifüj edilir. Bu işlem sonucu plazma içinde normalden daha fazla miktarda kan pulcukları birikmiş olur. Kan pulcukları zenginleştirilmiş bu plazma, aynı kişiye enjeksiyon (enjektör, gençlik serumu uygulamaları tabancası, dermapen-dermaroller) yoluyla verilir. Çok ince gençlik serumu uygulamaları iğneleri ile derinin 1,5 mm altına yapılır. Kişinin kendi kan ürünü kullanıldığı için herhangi bir alerjik reaksiyon görülmez. Uygulama bölgeye ve kişinin cilt tipine göre değişmekle birlikte ortalama 3-5 hafta arayla 4-8 seans yapılmaktadır. Uygulama süresi 45 -60 dakika arasıdır. Uygulama bittikten sonra cildi yatıştırıcı kremler kullanılır ve 10-15 dakika soğuk kompres yapılır.

Kan Pulcukları Uygulaması Öncesinde ve Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

İşlem öncesinde alkollü içecekler tüketmeyiniz. En az 5 gün öncesinde ginko biloba, B12 ve E vitamini, folik asit, omega 3 takviyesi, Kan sulandırıcı ilaçlar (Plavix-aspirin-kumadin), yeşil çay, ağrı kesici ve romatizmal ilaçlar kesilmiş olmalıdır. Uygulamaya makyajsız gelinmesi önerilir.

Kan Pulcukları Uygulamasının Yan Etkileri Nedir?

İşlemden sonra kişinin günlük hayatını etkileyecek herhangi bir sakınca beklenmez. Karşılaşılabilecek yan etkiler (kızarıklık, morluk, enfeksiyon, kanama, irritasyon, hassasiyet, kaşıntı, yanma, ağrı, ödem) kişinin cilt yapısına göre değişmekle birlikte ortalama 5-7 gün içerisinde geçer.