Saç Ekimi

Saç Ekimi Nedir?

Saç ekimi uygulaması ensenizdeki saçlı deriden alınan parçanın uygun şekilde hazırlanarak, gerekli alana yerleştirilmesi işlemidir.

Saç Ekimi İşleminin Kullanım Alanları Nelerdir?

Saç ekimi işlemi androjenik alopesi (hormonal) ile gelişen saç dökülmesi durumunda uygulanmaktadır.

Saç Ekimi İşleminden Beklenen Faydalar Nelerdir?

Bu ameliyatın amacı saçların yok olduğu veya azaldığı bölgelere olabildiğince ekim yaparak mevcut durumdan daha iyi bir görüntüye ulaşmaktır. Hiç saçı dökülmemiş, gür saç yapısına sahip bir görünüme ulaşmak çoğu zaman olanaksızdır. Ulaşılabilecek sonuç cerrahi yöntemin başarısı kadar saç tellerinizin kalınlığına, şekline, rengine ve saç dökülme miktarına bağlıdır. Alınabilecek en iyi sonuca ulaşmak için 2. veya 3. Seans operasyon gerekebilir.

Uygulamanın Süresi ve Aşamaları Nasıldır?

Uygulama 3-6 saat kadar sürmektedir. Uygulama öncesi ve sonrası uygulama yapılacak bölgenin fotoğrafı çekilir. Bölgeye lokal anestezi yapılır. Uygulama alanı özel antiseptik solüsyonlarla temizlenir. Ense bölgesinden tekniğine göre alınan saç telleri uygun bir şekilde eksik olan kafa saç bölgesine ekilir. Uygulama sonrası pansuman işlemleri ve sargı işlemleri yapılır. Baş sargısı 1 gün kalacaktır. Bu ekilen ilk saçlar 1 ay içerisinde dökülecektir. Ekilen saçların yenileri 3-4 ay sonra çıkmaya başlayacaktır.

Kimlere Saç Ekimi Uygulanmaz?

İşlem yapılacak bölgede aktif yara veya enfeksiyonu olanlara, hamile olanlara, kan pıhtılaşma bozuklukları olanlara uygulanmaz. Prekanseroz cilt lezyonu olanlarda yapılmaz.

Saç Ekimi İşlemi Öncesi Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

İşlem öncesinde alkollü içecekler tüketmeyiniz..En az 5 gün öncesinde ginko biloba, B12 ve E vitamini, folik asit, omega 3 takviyesi, Kan sulandırıcı ilaçlar (Plavix-aspirin-kumadin), yeşil çay, ağrı kesici ve romatizmal ilaçlar kesilmiş olmalıdır. Uygulamaya önü açılabilir olması gerektiği için gömlek giyilerek gelinmelidir.

Saç Ekimi İşleminin Yan Etkileri Nelerdir?

Uygulama bölgesinde kızarıklık, batma hissi, kabuklanmalar, hassasiyet, sivilcelenme oluşabilmektedir. Baş ağrısı, yüzde ödem olabilir. Ensedeki verici alanda yara enfeksiyonu ve benzer nedenlerle yara iyileşme sorunu yaşanabilir. Ancak saçlı derinin iyi kanlanması nedeniyle bu tip sorun olasılığı düşüktür ve olsa bile kolayca iyileşecektir. Kişinin saç, cilt tipine göre değişmekle birlikte ekim yapılan saçların bir kısmı tutmayabilir. Buna bağlı olarak bir kısım ekim yerlerinin izi görülebilir. Ancak bu sorun kişinin genel görünümünü bozacak şekilde olmamaktadır.

Saç Ekimi İşlemi Sonrasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

Uygulama sonrası doktorun önereceği antibiyotik, kortizon, ağrı kesici ve benzeri ilaçlar aksatılmadan kullanılmalı, pansuman ve bandaj düzenli olarak uygulanmalıdır.

Uygulamayı takip eden 15 gün cilt güneşten mutlaka korunmalıdır. 72 saat boyunca su değdirilmemelidir. Ödem oluşabilme riskinden dolayı uygulama gününe ait yatış pozisyonu baş 45 derecelik açıda olacak şekilde önerilmektedir. 1 hafta boyunca çok sıcak su ile yıkanılmamalıdır. İşlemden 1 ay sonra PRP tedavisi önerilir.

Saç Ekimi İşleminin Alternatifleri Nelerdir?

PRP ve Saç Mezoterapisi, tam olmamakla birlikte alternatif uygulamalardandır.