Kılcal Damar (Varis) Tedavisi

Kılcal damarlar dünyada milyonlarca insanı etkileyen yaygın bir problemdir. Kılcal damar şikayeti toplumlarda %15 oranında görülmektedir. Çocuklarda bile % 2 kılcal damar şikayeti bulunmaktadır. Genellikle açık tenli insanlarda ortaya çıkar. Kılcal damar şikayetleri 0,1-1 mm çaplı ince damarların artışı şeklinde ortaya çıkabilir. Bazen de cilt beni görünümünde kılcal damar genişlemesi olarak görülebilir.

Kılcal damar şikayetleri, en çok güneş ışınlarının hasarına (actinic damage), metabolik ve romatizmal hastalıklara, rozase, aşırı östrojen, alkol, kronik kortizon kullanımı, travma veya genetik hastalıklara bağlı olabilir.

Günümüzde kılcal damar tedavisi lazerlerle başarılı bir şekilde yapılmaktadır. Tedavide en başarılı olarak merkezimlerimizde de kullandığımız Long pulsed Nd:YAG lazer 1064 nm kullanılmaktadır.

Kılcal damar tedavisi yaptıranlar seans sayıları ve neticeler kılcal damarın cinsi, kalınlığı, yerleşimi ve nedenine göre değişir. Spider anjiom olarak adlandırılan bene benzer kılcal damar tedavilerinde genellikle 1-2 seansta hemen sonuç alınmaktadır. Oysa yüzde yaygın şekilde görülen kılcal damar tedavileri en az 4-6 seans gerektirmektedir. Yüzdeki kılcal damar tedavilerinde seans aralıkları en az 3 hafta olmalıdır. Tedavi neticeleri ikinci veya üçüncü seanstan sonra daha iyi ortaya çıkmaya başlar. Burun kenarındaki ince kılcal damarların yok olması değil hafiflemesi beklenmelidir. Kalın damarlar kolayca kaybolur. Burun üstündeki kılcal damarlar lazer tarafından kolayca etkilense bile kaybolmaları uzun seansları gerektirebilir.

Kılcal damar tedavisi yaptıranlar işlem sonrası ve sürekli güneş koruyucu kullanmalıdır. Güneş koruyucu kullanmanın dışında, yaz aylarında güneşin dik olduğu öğlen saatlerinde güneş altında kalmamalı, şapka kullanmalı ve gölgede kalmaya özen göstermelidirler.